Betalning & leverans
Leverans
Innovativa Fönster använder egna och externa speditörer för transporten. Vi kan aldrig lova eller garantera någon specifik dag eller tidpunkt för leverans, även om vi gärna skulle velat göra det. Ni blir aviserad om att godset har lämnat vårt lager 1–2 dagar innan leverans. Därför behöver vi ditt telefonnummer(aviseringsnummer). Lämna gärna mer än ett då det är viktigt att vi kan få kontakt med dig dagtid så att leveransen inte blir försenad. Chauffören lämnar godset på närmsta lämpliga ställe. Det är kundens ansvar att se till att det finns en lämplig avlastningsplats och uppställningsyta för godset när leverans sker. Förflyttning av gods som strider mot vad vi här föreskriver sker på kundens ansvar.
Vid gods överstigande 2280 mm bredd eller höjd eller väger minst 1000 kilogram ansvarar köparen för lossningen från speditörens bil med den utrustning som krävs för detta.
Vägen till lossningsplatsen måste vara farbar för en lastbil, praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Om vägen inte är farbar levererar vi produkterna till den plats som vi kan nå med våra bilar.
Vid beställning kontrollera att leveransadressen stämmer.
Riskens övergång mellan säljare och köpare övergår vid leverans. Därför är det så viktigt att godset kontrolleras. Kontrollera fönstren vid mottagandet och rapportera omgående transportskador till transportören/chauffören Skulle leveransskador upptäckas bör skriftlig notering göras av dig på fraktsedeln. Övriga skador ska rapporteras inom skälig tid.
- Drag bort skyddstejpen i hörnen för att kontrollera så att inga synliga sprickor finns.
- Kontrollera karmar, bågar efter hack och repor.
- Kontrollera glasytor efter sprickor eller repor.
- Kontrollera emballaget efter onormala skador.
Det är kundens ansvar att se till att behörig person finns hemma vid leverans. Det åligger kunden att betala för eventuell extra frakt om kunden ej är hemma vid leverans och Innovativa Fönster måste skicka godset på nytt. Kunden måste då ersätta denna extra fraktkostnad samt emballage och packning, då kunden själv kan välja att hämta godset.
Lagra alltid fönstren/dörrarna stående på stabilt underlag. Felaktiga varor måste förvaras torrt, under tak, oanvända i väntan på vidare åtgärd. Det är köparens ansvar att produkten förvaras på ett korrekt sätt.
Köparen måste kontakta Innovativa Fönster innan varan monteras för att reklamationen ska bli godkänd.
Felaktig levererad vara som är monterad går inte reklamera.
Ett tips! Planera och beställ i god tid innan ni beställer hantverkare.
Leveranstiden för lagervaror är normalt 2–6 arbetsdagar. Leveranser av beställningsvaror kan ta mellan 2–8 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. Se respektive produkt för leveranstid.Innovativa Fönster är betalningsansvariga ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. I fall när du som kund anser att leveransen dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med dessa köpevillkor.
Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att ersätta Innovativa Fönster för uppkomna kostnader. I detta fallet kan det röra sig om nästan hela orderns värde. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Innovativa Fönster antigen per e-post eller telefon. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller om ett försäljningsobjekt har utgått, kommer vi att kontakta kund för att komma överens om en lösning. Innovativa Fönster meddelar kunden om likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.
LEVERANSFÖRSENING
Vid försenad leverans har köparen rätt att hålla inne med betalning som säkerhet för den varan som EJ är levererad samt kräva att Innovativa Fönster slutför köpet och levererar varan. Innovativa Fönster behöver inte leverera varan om det finns någon yttre påverkan som förhindrar leveransen som Innovativa Fönster inte har möjlighet att lösa. Då har köparen rätten att häva köpet. Levereras varan inte inom angiven leveransgaranti har köparen rätt till reducerat pris.
Fraktkostnader
Frakten är kostnadsfri vid avhämtning från vårt lager. Önskas frakt till annan adress än Innovativa Fönster i Höganäs skall detta vara angivet vid beställning eller på offert. Fraktkostnad ska framgå på orderbekräftelsen. Leveranser kostnader tas fram individuellt enligt postnr och antal beställda fönster.
Betalning
Det slutpris du har fått är med all rabatt inräknad. Slutpriset går ej att kombinera med andra erbjudanden eller kampanjer.
Vid Online beställning kan du välja mellan att betala med kort, direktbankbetalning, faktura eller delbetalning. Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för boende i Sverige.
Vid beställning i en av vara butiker erläggs handpenningsfaktura om 50 % av pris för fönster, dörrar, glaspartier etc. inklusive tillbehör vid beställningstillfället (gäller ej montering). Först då sätts produkten i tillverkning.
Resterande 50% av betalningen för fönster och tillbehör faktureras vid leverans. Vid exportförsäljning tillämpar vi förskottsbetalning till 100 %. Samma villkor gäller företagskunder.
Fakturering: Innovativa Fönster fakturerar via e-post. I samband med er leverans så skickar vi ut fakturan, till den e-postadress vi har fått av dig.
Alla priser som visas på www.infonster.se är inklusive 25 % moms
Betala med kort
Betala med Visa eller MasterCard konto-/kreditkort tryggt och säkert i butiken eller över Internet direkt i samband med din beställning (Vi innehar SSL-certifikat). Din betalning förmedlas av PAYSON eller PayPal med säker kryptering. PAYSON och PayPal uppfyller kraven för PCI-DSS. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Innovativa Fönster. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen, läs mer om PAYSON eller PayPal på:
Betala med Faktura
Med fakturabetalning kan du handla idag och betala utan faktureringsavgift och du har då 10 dagar på dig att betala För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att du är registrerad hos Bolagsverket. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift (60 kr). Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till Inkasso.
Betala med direktbankbetalning
Vi accepterar direktbankbetalningar från alla banker. Direktbetalning via internetbank är avgiftsfri.
Delbetala din beställning
Genom vårt samarbete med Resurs Bank AB finns det flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personuppgifter och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts eller ej. Information om att en kreditupplysning har gjorts kommer att skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.
Du kan läsa mer på www.resursbank.se